meni

Utemeljeno
Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 63 / 10. 01. 2002

10
jan.
2002
Domov / 
Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 63 / 10. 01. 2002

PRITOŽBA 

Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnice v zvezi z malo promocijsko zloženko oglaševalca Duena d.o.o. iz Ljubljane s katero oglašuje "nosilna maščobna olja" proizvajalca Primavera Life. Zloženka vsebuje delitev rastlinskih olj na skupine, postopek namakanja, s katerim se lahko pridobi zdravilna moč teh olj in predstavitev posamezih vrst olj. Potrošica ocenjuje, da so sporne predvsem naslednje predtavitve: Sladko mandljevo olje – ščiti in hrani kožo, pomiri razdraženo kožo pri ekcemih in sončnih opeklinah; Olje jojobe - … pri zdravljenju ekcemov, aken in psoriaze,…vsebuje miristično kislino,ki pomaga pri zdravljenju revme in artritisa; Olje pšeničnih kalčkov - …spodbuja naravno obnavljanje kože; Olje Aloe Vere - …pri zdravljenju psoriaze, ekcemov ali kožnih alergij; Šentjanževo olje - …je odlično za vse vrste kožnih vnetij in opeklin … pri vnetih živcih….dodatek ustreznih eteričnih olj zdravilno moč še poveča; Ognjičevo olje - … pri celjenju preležanin, pri popokanih kapilarah, praskah, vnetjih dlesni, krčnih žilah……
Potrošnica v nadaljevanju navaja, da omenjena maščobna olja ne spadajo med zdravila (zato tudi niso registrirana pri Uradu RS za zdravila in nimajo dovoljenja za promet kot zdravila), torej ne gre za izdelke, ki bi jim smeli pripisovati zdravilne lastnosti. Potrošnica ocenjuje, da predmetna zloženka krši določila 23. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa in določila Zakona o zdravstveni ustreznosti živil ter izdelkov in snovi, ki prihajajo v stik z živili. Vlagateljica pritožbe opozarja, da je oglaševanje izdelkov glede njihovih zdravilnih učinkov dovoljeno le pri oglaševanju zdravil brez recepta in še to le pod določenimi pogoji. Sporno oglaševalsko sporočilo pa v obravnavanem primeru vsebuje trditve o zdravilnih učinkih olja, zato vlagateljica pritožbe ocenjuje, da gre za zavajanje širše javnosti, kateri je oglaševanje namenjeno. V nadaljevanju opozarja, da je področje oglaševanja zdravil zelo občutljivo in zato tudi strogo regulirano. Izkoriščanje zaupanja in pomanjkljivega znanja potrošnikov ter obenem izigravanje njihove skrbi za lastno zdravje ni dovoljeno. Oglaševanje izdelkov, ki niso registrirani kot zdravila, imeli pa naj bi zdravilne učinke, je zato po mnenju potrošnice neprimerno in zavajajoče, še posebej ker gre v obravnavanem primeru za samo-zdravljenje dokaj resnih obolenj, ki jih je pravilno zdraviti pod zdravniškim nadzorom.

ODGOVOR:

V odgovoru na pritožbo oglaševalec Duena d.o.o. iz Ljubljane navaja, da so sporne promocijske zgibanke že zelo stare, napisala jih je strokovnjakinja za področje aroma-kulture in aroma-nege, ki je bila takrat v podjetju zaposlena. V času, ko so zgibanke nastale, zakonodaja še ni bila tako stroga kot je danes, pri ponatisu obravnavane zloženke, pa niso bili dovolj pozorni na vsebino. Z očitki vlagateljice pritožbe se skoraj v celoti strinjajo, zavračajo pa spornost trditve "pospešuje naravno obnavljanje kože", zato so predmetne zgibanke že odstranili s prodajnih mest.

DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA:

Člen 23 "ZDRAVA" ŽIVILA IN PREDMETI SPLOŠNE RABE
Oglaševanje za živila in predmete splošne rabe ne sme ne v sliki ne v besedi vsebovati takih predstav, ki bi lahko porabnike zavajale v pogledu sestave, lastnosti, pomena ali delovanja teh izdelkov. Sporočila za "zdrava" živila in predmete splošne rabe ne smejo vsebovati trditev in predstav o zdravilnih lastnostih teh izdelkov (med, čaj, bio piramida itd.), razen v posebnih primerih, ki jih odobrava upravni organ, odgovoren za zdravstvene zadeve.


RAZSODBA:

Oglaševalsko razsodišče primer obravnavalo 10. januarja 2002 in sprejelo razsodbo:

Pritožba je utemeljena.

Oglaševalsko razsodišče na podlagi zbranih informacij, ogleda predmetne promocijske zloženke in pridobljenega strokovnega mnenja ugotavlja, da je obravnavano oglaševanje v neposrednem nasprotju s 23. členom Slovenskega oglaševalskega kodeksa.

Oglaševalsko razsodišče poziva oglaševalca, da v bodoče pri kreiranju oglasov upošteva pravila oglaševanja, zapisana v Slovenskem oglaševalskem kodeksu.

Oglaševalsko razsodišče
Boštjan Strnad
Predsednik OR