meni

Utemeljeno
Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 65 / 10. 01. 2002

10
jan.
2002
Domov / 
Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 65 / 10. 01. 2002

PRITOŽBA:

Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnice v zvezi z letakom "Zeliščni bonboni" oglaševalca Matik, d.o.o. iz Ljubljane s katerim oglašuje zeliščne bonbone, ki jih proizvaja. Na letaku je na hrbtni strani predstavljenih petnajst zeliščnih bonbonov, med drugim tudi s spornim navajanjem zdravilnih učinkov, ki naj bi jih le-ti imeli: Baldrijan – bonboni za sprostitev in pomiritev; Janež – bonboni pomagajo pri napenjanju in krčih; Žajbelj - ..pri vnetju grla in prehladu; Evkalipt –za kadilce, izboljšujejo samočiščenje pljuč, omogočajo lažje dihanje in mirno spanje; Slez – za izkašljevanje; Melisa – za pomiritev pri tesnobi in dobro spanje; Kamilica – pomirjajo krče in vnetja pri prebavilih; Jabolko – blagodejno vplivajo na presnovo in prebavo; Borovi vršički – pri kašlju; Sliva – za naravno odvajanje; Bezeg – naravni izvleček z antivirusnim delovanjem, imunostimulans pri prehladih in pljučnih boleznih pri kajenju;
Našteti bonboni ne sodijo med zdravila in niso registrirana pri Uradu RS za zdravila in nimajo dovoljenja za promet kot zdravilo. Vlagateljica pritožbe ocenjuje, da obravnavani letak krši določila 23.člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa. Oglaševalec pri bonbonih navaja številne zdravilne učinke in tako po oceni potrošnice zavaja uporabnike o sestavi in delovanju teh izdelkov. Vlagateljica pritožbe opozarja, da se zdravilne učinke lahko pripisuje le zdravilom, ki so registrirana in imajo dovoljenje za promet na trgu Slovenije. V Zakonu o zdravstveni ustreznosti živil pa je pripisovanje zdravilnih lastnosti živilom po 14. členu nedopustno.

ODGOVOR:

V odgovoru na pritožbo oglaševalec Matik, d.o.o. iz Ljubljane navaja, da so letak - zaradi njegove neustrezne vsebine - umaknili iz trgovin tekom leta 2000, v trgovini na Gosposvetski naj bi se po zagotovilih oglaševalca znašel pomotoma. V nadaljevanju oglaševalec pojasnjuje, da je do neustreznosti njihovih promocijskih materialov prišlo, ker so se morali v preteklem obdobju v kratkem času prilagoditi večjemu številu novih zakonskih in podzakonskih aktov, ki so posegli na področje oglaševanja zdravilnih zelišč, kozmetike ter zdravil in medicinskih pripomočkov.

DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA:

Člen 23 "ZDRAVA" ŽIVILA IN PREDMETI SPLOŠNE RABE
Oglaševanje za živila in predmete splošne rabe ne sme ne v sliki ne v besedi vsebovati takih predstav, ki bi lahko porabnike zavajale v pogledu sestave, lastnosti, pomena ali delovanja teh izdelkov. Sporočila za "zdrava" živila in predmete splošne rabe ne smejo vsebovati trditev in predstav o zdravilnih lastnostih teh izdelkov (med, čaj, bio piramida itd.), razen v posebnih primerih, ki jih odobrava upravni organ, odgovoren za zdravstvene zadeve.

RAZSODBA:

Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 10. januarja 2002 in sprejelo razsodbo:

Pritožba je utemeljena.

Oglaševalsko razsodišče na podlagi zbranih informacij, ogleda letaka in pridobljenega strokovnega mnenja ugotavlja, da je obravnavano oglaševanje v neposrednem nasprotju s 23. členom Slovenskega oglaševalskega kodeksa.

Oglaševalsko razsodišče poziva oglaševalca, da v bodoče pri kreiranju oglasov upošteva pravila oglaševanja, zapisana v Slovenskem oglaševalskem kodeksu.

Oglaševalsko razsodišče
Boštjan Strnad
Predsednik OR