meni

Neutemeljeno
Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 70 / 10. 01. 2001

10
jan.
2001
Domov / 
Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 70 / 10. 01. 2001

PRITOŽBA:

Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo TRM Elektronika d.o.o. v zvezi s tiskanim oglasom "Agregat HERKULES Bh 3000" oglaševalca Bauhaus iz Ljubljane. Vlagatelj pritožbe v pritožbi navaja, da so se že mnogokrat v oglasih srečevali z nelojalno, zavajajočo in nekorektno ponudbo agregatov, vendar pa jih je tiskani oglas Bauhaus-a za Agregat Herkules Bh 3000 vzpodbudil k vložitvi pritožbe na Oglaševalsko razsodišče. Normalno se moč agregata podaja v "kVA" ali v "KW" pri podanem cos/phi faktorju. Navedeni oglas pa podaja kar tri podatke (200W, 6KM in 4,5 KW). Iz navedenih podatkov strokovnjak ne more ugotoviti dejanske moči agregata, kaj šele neuki kupec. Zato vlagatelj pritožbe ugotavlja, da je oglas skrajno nekorekten in zavajajoč, saj se kupcu podajajo trije različni podatki, od katerih pa nobeden ni pravilen.

ODGOVOR:

Oglaševalec Bauhaus d.o.o. iz Ljubljane v odgovoru na pritožbo pojasnjuje, da je Bauhaus trgovina namenjena predvsem fizičnim osebam, kar pomeni, da pri njih kupujejo predvsem kupci, katerih znanje ne dosega nivoja strokovnjakov ali specialistov. Posledično si prizadevajo, da so njihovi oglasi čimbolj "človeški" in razumljivi. Podjetje TRM pa je specializirana trgovina in zato pri prodaji agregatov podaja vrednost kVA pri cos/phi. Ta podatek lahko kupci v Bauhausu dobijo od prodajalca. Podatek pa laiku ne pove ničesar oz. je manj razumljiv kot podatek v WATT-ih. V oglasu sta podana samo dva podatka in sicer nominalna moč (2000W) in sama moč agregata (4,5kW), 6 KM je podano za lažje razumevanje (KM uradno ni enota moči, je pa še vedno potrošniku razumljivejša kot kW – podajanje moči pri avtomobilih).

Glede na napisano menimo, da ni šlo za zavajajoč oglas, ampak za poljudno napisan oglas z namenom ljudem čimbolj razumljivo opisati značilnosti naprave – agregata.

DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA:

Člen 4 POŠTENOST
Oglaševanje ne sme biti oblikovano tako, da bi zlorabljalo zaupanje potrošnikov, izkoriščalo njihovo pomanjkljivo izkušenost oziroma znanje ter jih s tem zavajalo.

RAZSODBA:

Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 10. januarja 2002 in sprejelo razsodbo:

Pritožba ni utemeljena.

Oglaševalsko razsodišče
Boštjan Strnad
Predsednik OR