meni

Neutemeljeno
Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 74 / 24. 05. 2002

24
maj.
2002
Domov / 
Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 74 / 24. 05. 2002

PRITOŽBA:

Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnika v zvezi z oglasi za t.i. vroče linije v Primorskih novicah. Vlagatelj v pritožbi navaja, da ga moti, da dnevno časopisje objavlja oglase s številkami t.i. "vročih telefonov", saj mora paziti, kje pušča časopis, da ne bi prišel v roke otrokom. V nadaljevanju vlagatelj pritožbe ocenjuje, da nedostojno oglaševanje otrokom popači predstavo o vrednoti ljubezni in spolnosti, staršem pa je ukradeno poslanstvo, da bi otroke spolno poučili in vzgajali v starosti, ki jo ocenijo za primerno in na način, ki ga po svoji vesti izberejo.

ODGOVOR:

Primorske novice d.o.o iz Kopra v odgovoru na pritožbo zavračajo pritožbo kot neutemeljeno in v nadaljevanju navajajo:

  1. Tako kot veliko število medijev splošno-informativnega značaja tudi v naših edicijah objavljamo oglase, ki oglašujejo "vroče linije", saj le-ti oglašujejo zakonito dejavnost in imamo z naročniki teh oglasov enak odnos kot z drugimi poslovnimi partnerji.
  2. Pri sprejemanju naročil in oglasnih sporočil se držimo določil Slovenskega oglaševalskega kodeksa, kar v tem primeru pomeni, da zavračamo objavo fotografij in tekstov v oglasih, ki presegajo sprejemljivo mejo vabljivosti in erotičnosti, saj nas med drugim na to opozorijo tudi bralci sami, ki se odzovejo s pismi in telefonskimi klici v primerih, ko ocenijo, da so objavljeni oglasi prestopili mejo dostojnosti in dobrega okusa.
  3. Tovrstne oglase objavljamo na straneh namenjenih malim oglasom, ki so za otroke in mladostnike manj zanimive.

DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA:

Člen 3 DOSTOJNOST
Oglaševanje ne sme vsebovati ničesar, kar bi žalilo javnost v smislu splošno prevladujočih pravil o dostojnosti. Oglaševanje ne sme nasprotovati samoumevni enakopravnosti med spoloma niti prikazovati moškega, ženske ali otroka na žaljiv oz. podcenjujoč način. Prikazovanje golote in spolnih namigovanj zgolj zaradi šokiranja ali zbujanja pozornosti ter brez smiselne povezave z izdelkom ni sprejemljivo. Kadar se golota in spolni namigi uporabljajo v povezavi s sporočilom, naj ne žalijo dobrega okusa.

RAZSODBA:

Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 24. maja 2002 in sprejelo razsodbo:

Pritožba ni utemeljena.

Oglaševalsko razsodišče na podlagi zbranih informacij in ogleda predmetnih oglaševalskih sporočil ugotavlja, da pritožbi priložena oglaševalska sporočila ne kršijo določil Slovenskega oglaševalskega kodeksa in so skladna s priporočili Oglaševalskega razsodišča (Razsodba št. 4/26.05.1995 in Razsodba št. 71/12.02.2002)

  1. Oglas naj ne vsebuje eksplicitnih erotičnih vsebin.
  2. Oglas naj vsebuje jasno vidno opozorilo, da so tovrstne storitve namenjene samo polnoletnim osebam.
  3. Oglas naj vsebuje jasno vidno navedbo o ceni storitve.
  4. Oglaševanje naj se izvaja samo v specializiranih medijih oziroma na specializiranih straneh tiskanih medijev, oglasi na radiu in televiziji pa naj se predvajajo izključno v nočnem terminu (od 22.00 do 5.00).

Oglaševalsko razsodišče
Boštjan Strnad
Predsednik OR