meni

Utemeljeno
Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 77 / 03.10. 2002

3
okt.
2002
Domov / 
Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 77 / 03.10. 2002

PRITOŽBA:

Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnika v zvezi s TV oglasom "Termalna vremenska napoved" oglaševalca Terme Čatež d.d., ki so ga zasnovali v agenciji StudioMarketing J. Walter Thompson iz Ljubljane. Vlagatelj pritožbe meni, da je oglas klasičen primer zavajajočega oglasnega sporočila, katerega predvajanje bi bilo potrebno nemudoma prekiniti, saj ocenjuje, da znana oseba – poročevalec vremenoslovnih poročil, ne bi smela promovirati term na način, kot smo mu priča v spornem oglasu. Gospoda Velkavrha, ki nastopa v oglasu kot vremenoslovca poznajo vsi, ki spremljajo program TV Slovenija. Pritožnik ocenjuje, da pojavljanje g. Velkavrha v oglasu za npr. mortadelo ne bi bilo sporno, kot zavajajoč pa ocenjuje oglas v katerem g. Velkavrh promovira terme, kot bi bilo sporočilo del vremenskega poročila. Celo scenografija oglasa posnema studio, kot ga poznamo iz informativnih oddaj 1. programa TV Slovenija. Vlagatelj pritožbe nadalje meni, da je uporaba namišljenih vremenskih novic za oglaševanje nekaterih izdelkov / storitev neprimerna in nedopustna. "V termah je vedno sončno in toplo" je fraza, ki jo izgovori Velkavrh in ki si je ni težko zapomniti, lahko pa je zavajajoča.

ODGOVOR:

Oglaševalec Terme Čatež d.d. in agencija StudioMarketing J. Walter Thompson v odgovoru na pritožbo, le to zavračata kot neutemeljeno.
Namen oglaševalca in agencije nikakor ni bil zavesti ali prizadeti potrošnika-gledalca. Cilj akcije, katere del je tudi sporni TV oglas, je bilo opozoriti, da je v Čatežu termalna riviera s prijetno toplo vodo, kar obiskovalcem zagotavlja, da bodo preživeli lep dan, ne glede na vreme. Slogan akcije je: "Naredite si lep dan. Terme Čatež."
30 sekundni TV oglas (in ne enominutni, kot navaja pritožnik) sicer res ima format vremenske napovedi, vendar naj bi to gledalce presenetilo, hkrati pa lahko že v drugem kadru , ki kaže ťkolo sreče s simboli za vremeŤ z nasmehom ugotovijo, da gre za oglasno sporočilo, ki je jasno označeno z naslovom termalna vremenska napoved, ki se pojavi na začetku oglasa, oglas pa je tudi bil predvajan kot sestavni del rednega oglasnega bloka na TV Slovenija in POP TV. Tudi besedilo TV oglasa odstopa od navedb vlagatelja pritožbe: "Pozdravljeni. Pa poglejmo, kakšno vreme nas čaka v prihodnjih dneh. Kot lahko vidimo, je vreme zelo nepredvidljivo. Zato nikoli ne vemo, kaj nam bo prineslo. Lepo bo. Temperature vode bodo od 27 do 31 stopinj celzija. Dober razlog za obisk termalne riviere v termah Čatež. Naredite si lep dan. Terme Čatež." in ne "V termah je vedno sončno in toplo" kot navaja vlagatelj pritožbe. Poleg tega TV oglasa že od 11. julija ne predvajajo več.

DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA:

Člen 4 POŠTENOST
Oglaševanje ne sme biti oblikovano tako, da bi zlorabljalo zaupanje potrošnikov, izkoriščalo njihovo pomanjkljivo izkušenost oziroma znanje ter jih s tem zavajalo.

Člen 5 RESNIČNOST
Opisi, trditve in primerjave tehnične narave, ki so objavljeni v oglasnih sporočilih, morajo biti dokazljivi. Oglaševalci in oglaševalske agencije morajo v primeru neobičajnih trditev, ki niso splošno znane, na zahtevo medija pred objavo pisno prevzeti odgovornost za resničnost navedb.

Sporočila ne smejo vsebovati trditev ali vizualnih predstav, ki neposredno ali posredno zavajajo potrošnika o namenu izdelka ali o oglaševalcu samem in s tem lahko na nelojalen način škodujejo drugim izdelovalcem oziroma oglaševalcem.
Neresnice ali pretiravanja, katerih namen je zabavati ali zbujati pozornost, so dovoljeni le, če je jasno, da gre za humor, parabolo ali očitno pretiravanje, ne pa za dejstvo, ki ga je treba sprejeti kot takega.

RAZSODBA:

Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo septembra 2002 in sprejelo razsodbo:

Pritožba je utemeljena.

Oglaševalsko razsodišče na podlagi zbranih informacij in ogleda predmetnega oglasa ugotavlja, da oglas krši določila 4. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa (Poštenost), saj je oblikovan tako, da zlorablja zaupanje potrošnikov, izkorišča njihovo pomanjkljivo izkušenost oziroma znanje in jih s tem zavaja.

Oglaševalsko razsodišče oglaševalca in medije javno poziva k takojšnji prekinitvi objav predmetnega oglasa.

Oglaševalsko razsodišče
Boštjan Strnad
Predsednik OR