meni

Neutemeljeno
Razsodba Oglaševalskega razsodišča št. 85 / 04. 06.2003

4
jun.
2003
Domov / 
Razsodba Oglaševalskega razsodišča št. 85 / 04. 06.2003

PRITOŽBA:

Oglaševalsko razsodišce je prejelo pritožbo potrošnice glede TV oglasa: ‘‘Planika - nova kolekcija pomlad / poletje 2003’‘ oglaševalca Planika d.d. iz Kranja.Vlagateljica pritožbe ocenjuje, da predmetni oglas krši dolocila 3. in 6. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa, saj uporablja goloto brez smiselne povezave z izdelkom. Oglas po mnenju pritožnice z upodobitvijo gole zadnjice žali dober okus, je do človeka žaljiv in ni v skladu z zahtevami kulturnega okolja tudi zato, ker je bil oglas predvajan na 1. programu TV Slovenija v nedeljo malo pred dvanajsto dopoldne, ko je pred televizorji veliko otrok.

ODGOVOR:

Planika d.d. iz Kranja v svojem odgovoru na pritožbo le-to zavrača kot neutemeljeno in v nadaljevanju navaja:

TV oglas - telop je zgolj slika naslovnice našega kataloga obutve za pomlad / poletje 2003, s katerim smo želeli potrošnike opozoriti na novo ponudbo v naših prodajalnah. Gola zadnjica, kolikor je gola, zgolj simbolizira prihajajoče poletje in vročino ter s tem povezano poletno obutev.

Navedba, da oglas žali dober okus in je do cloveka žaljiv, se nam zdi povsem neumestna, saj je bila ista slika uporabljena kot naslovnica kataloga v nakladi 160.000 izvodov, ki smo jih distribuirali po vsej Sloveniji. Nihče od prejemnikov ni izrazil nasprotovanja zaradi njene ‘‘nedostojnosti’‘ oz. žalitve dobrega okusa.

DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA:

Člen 3 DOSTOJNOST
Oglaševanje ne sme vsebovati ničesar, kar bi žalilo javnost v smislu splošno prevladujocih pravil o dostojnosti. Oglaševanje ne sme nasprotovati samoumevni enakopravnosti med spoloma niti prikazovati moškega, ženske ali otroka na žaljiv oz. podcenjujoč način. Prikazovanje golote in spolnih namigovanj zgolj zaradi šokiranja ali zbujanja pozornosti ter brez smiselne povezave z izdelkom ni sprejemljivo. Kadar se golota in spolni namigi uporabljajo v povezavi s sporočilom, naj ne žalijo dobrega okusa.

Člen 6 OBLIKA PREDSTAVITVE
Oglasna sporočila morajo biti estetska in v skladu z zahtevami kulturnega okolja. Ne smejo iritirati porabnikov z napadalnostjo in neokusnimi prijemi, prizori, izrazi itd., ne glede na to, prek katerega sredstva se prenašajo.

RAZSODBA

Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 4. 6. 2003 in sprejelo razsodbo:

Pritožba ni utemeljena.

Oglaševalsko razsodišče
Boštjan Strnad l.r., predsednik