meni

Utemeljeno
Razsodba Oglaševalskega razsodišča št. 95 / 09. 06.2004

9
jun.
2004
Domov / 
Razsodba Oglaševalskega razsodišča št. 95 / 09. 06.2004

PRITOŽBA:

Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnice v zvezi s TV oglasom "Euro 2004" oglaševalca Coca-Cola HBC Slovenija d.o.o., s katerim so v aprilu in maju oglaševali brezalkoholne pijače Coca-Cola, Coca-Cola light, Fanta orange in Sprite. Potrošnica v pritožbi navaja, da je oglaševalec v predmetnem TV oglasu sporočal, da bodo tistim, ki zberejo 15 nalepk s plastenk navedenih pijač, le-te zamenjali za žogo. Na notranji strani nalepke je oglaševalec korektno navedel pravila nagradne igre: 15 nalepk z embalaže Coca-Cole, Fante ali Sprita se prinese v trgovino Big Bang, kjer jih zamenjajo za žogo. Akcija traja do 31. maja 2004 oziroma dokler ne poidejo zaloge.

Družina potrošnice je zbirala nalepke, ko so jih hoteli 19. maja v Bing Bangu v BTC v Ljubljani zamenjati za žogo, a so jim pojasnili, da so pri njih žoge pošle že pred dvema dnevoma, v drugih Big Bangovih trgovinah pa še prej. To so zelo težko pojasnili 3-letnemu otroku, saj je triletniku politiko oglaševanja težko razložiti tako, da bi bilo njegovo hudo razočaranje potolaženo.

Vlagateljica pritožbe TV oglas ocenjuje kot zavajajoč zato, ker se je predvajal tudi še v času, ko so zaloge žog že pošle in v nadaljevanju pojasnjuje, da sicer razume, da je načrtovanje zalog pri tovrstnih akcijah tvegano, vendar meni, da bi morali biti oglaševalci pri oglasih, katerih ciljna skupina so tudi otroci (najmanj zaščitena ciljna skupina) še posebej pazljivi. Zaradi zlorabe otroškega zaupanja vlageteljica pritožbe ocenjuje predmetno akcijo Coca-Cole tudi moralno sporno.

ODGOVOR:

Oglaševalec Coca-Cola HBC Slovenija d.o.o. (CCHBCS) v svojem odgovoru na pritožbo le-to zavrača kot neutemeljeno in v pojasnilo navaja:

CCHBCS se je odločila v aprili in maju izpeljati promocijsko akcijo "Euro 2004".
Akcija je stekla 19.4.2004 in naj bi predvidoma trajala do 31.5., oziroma dokler ne poidejo zaloge. CCHBCS je ustrezno in skladno s predpisi začela z akcijo v medijih. Na etiketah plastenk Coca-Cola, Coca-Cola light, Fanta orange in Sprite so bila predstavljena pravila akcije, iz katerih je razvidna omejitev žog na 20.000.
11.5.2004 je CCHBCS ocenila, da bi lahko, glede na količino zalog, akcija trajala do izteka tedna (14.5.2004). V skladu z ugotovljenim je bil v Slovenskih novicah objavljen konec akcije, ravno z namenom, da bi se preprečili dogodki, kot ga v pritožbi navaja vlagateljica pritožbe. Skoraj istočasno z objavo o zaključku akcije, pa se je izkazalo, da v obdobju 11.5. / 14.5.2004 ni bilo podeljenih toliko žog, kot je bilo pričakovano, kar je bil razlog za nadaljevanje akcije na televiziji. Očitno pa je oglaševanje vzpodbudilo nov val zbiralcev, saj so samo v treh dneh (do 17.5.2004) pobrali iz trgovin še vse preostale žoge. Iz navedenih aktivnosti je razvidno, da se je CCHBCS skušala prilagoditi vsakodnevno spremenjenim razmeram.
Rok za odpoved zakupljenega medijskega prostora traja od 3 do 6 dni, kar pomeni, da že zakupljenih objav ni bilo mogoče odpovedati takoj, temveč z zamikom. To je tudi razlog, da je bil predmetni TV oglas na nekatreih TV postajah predvajan celo še 20. in 21. 5. 2004.
Glede na vse navedeno, smo prepričani, da je CCHBCS akcijo izpeljala korektno. Oglaševalska akcija je bila prekinjena predčasno, to je pred 31.5.2004.

DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA:

Člen 4 POŠTENOST
Oglaševanje ne sme biti oblikovano tako, da bi zlorabljalo zaupanje potrošnikov, izkoriščalo njihovo pomanjkljivo izkušenost oziroma znanje ter jih s tem zavajalo.

RAZSODBA

Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 9. 6. 2004 in sprejelo razsodbo:

Pritožba je utemeljena.

Oglaševalsko razsodišče na podlagi zbranih informacij in ogleda predmetnega oglaševalskega sporočila ugotavlja, da predmetno oglaševalsko sporočilo krši določila 4. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa, saj je oglaševalec nadaljeval z oglaševanjem nagradne igre na TV tudi po tem, ko je že objavil, da je nagradna igra zaključena, in po tem, ko so nagrade že pošle.

Oglaševalsko razsodišče poziva oglaševalce, da se pri oglaševanju nagradnih iger izogibajo tovrstnemu zavajanju potrošnikov.

Oglaševalsko razsodišče
Boštjan Strnad l.r.
predsednik OR