
Na SOZ Akademiji predstavljene prenovljene smernice za učinkovito izvedbo agencijskih natečajev
Na tokratni SOZ Akademiji je bil predstavljen prenovljeni dokument Dobre prakse: Izvedba natečajev za izbor agencije, ki prinaša jasnejši pregled izvedbe natečajev in spodbuja odgovorno, transparentno ter partnersko sodelovanje med naročniki in agencijami.
Dogodek je odprla Mojca Briščik, direktorica Slovenske oglaševalske zbornice (SOZ), ki je poudarila pomen posodobljenega dokumenta za celoten oglaševalski ekosistem ter se zahvalila vsem sodelujočim pri njegovi pripravi.
Prenovljene smernice sta podrobneje predstavila Dino Zupančič, direktor in partner Agencije 101, ter Dragana Josipović, direktorica poslovnega razvoja Futura DDB. Dino je izpostavil pomen t. i. ujemalnega sestanka, ki naročnikom omogoča boljše razumevanje potencialnih partnerjev in večjo objektivnost pri izbiri. Poudaril je, da dokument spodbuja strukturiran in transparenten natečajni proces, v katerem naj naročnik povabi največ tri nove agencije ter eno obstoječo.
Dragana je pojasnila, da je bila posodobitev smernic nujna zaradi spremenjenih tržnih pogojev in vse večje digitalizacije. Kot je poudarila, dokument prinaša priporočila za večjo profesionalnost in učinkovitost v postopkih izbire agencij. Med ključnimi so tudi določitev priporočenega razpona nadomestil za sodelujoče agencije, jasno opredeljen proces natečaja v treh fazah ter poudarek na spoštovanju avtorskih pravic in ustreznem prenosu znanja ob menjavi agencije.
Kako dobre prakse uresničiti v vsakdanjem delu
V drugem delu dogodka je sledila okrogla miza, ki jo je vodila Branka Bizjak Zabukovec, direktorica vsebinskega marketinga pri Futuri DDB. V pogovoru so sodelovali tako predstavniki agencij - Toni Tomašek, glavni kreativni direktor in direktor Publicis Groupe Slovenije in Valerija Prevolšek, direktorica, Pristop Media, kot tudi predstavniki oglaševalcev - Klavdija Vidic, direktorica marketinga, raziskav in razvoja, poslovna enota Donat, Atlantic Grupa, Jaka Jauh, direktor službe Trženjsko komuniciranje, Zavarovalnica Triglav in Nataša Sernc, vodja oddelka tržnega komuniciranja in oglaševanja, OTP banka.
Sogovorniki so se strinjali, da kakovostno izveden natečaj zahteva temeljito pripravo, dovolj časa in iskreno komunikacijo. Klavdija Vidic je poudarila, da so natečaji lahko stresni za obe strani – agencijsko in naročniško – zato je dobra priprava ključna za uspešen izid in dolgoročno partnerstvo. Jaka Jauh je dodal, da se kakovosten rezultat začne pri dobro zasnovanem briefu in jasnih ciljih, saj “le tako lahko agencija pokaže svoj pravi potencial”.
Valerija Prevolšek je opozorila na potrebo po širšem razumevanju vloge medijskih agencij, ki vse bolj prepletajo strateški in kreativni vidik dela. Opozorila je tudi, da morajo biti odnosi med naročniki in agencijami dvosmerni ter odprti za sprotno komunikacijo, saj ta bistveno vpliva na kakovost rezultatov.
Toni Tomašek je izpostavil, da mora biti natečaj učinkovit in jasno voden proces, v katerem so vloge in odgovornosti vseh udeleženih natančno določene. Po njegovem mnenju je ključno, da natečaji ne trajajo predolgo in da se ohrani fokus, saj le tako lahko vse strani delujejo odgovorno in z jasnim ciljem. Nataša Sernc pa je poudarila, da so natečaji, če so izvedeni korektno in pregledno, lahko odlična priložnost za rast tako agencij kot naročnikov, saj pomagajo utrditi medsebojno zaupanje in strokovni standard.
Skozi razpravo so se udeleženci dotaknili tudi pomena povratnih informacij, pravičnega izplačila nadomestil in odgovornega odnosa do časa ter vloženega dela agencij. Strinjali so se, da so jasnost, odprta komunikacija in spoštovanje dogovorov temelj trajnega partnerstva.
Vsi dokumenti Dobre prakse so na voljo na soz.si v zavihku Dobra praksa.
PARTNER DOGODKA
